Mnożą się skargi kierowców na obowiązkowe ubezpieczenie OC. W 2012 roku do Rzecznika Ubezpieczonych wpłynęło o prawie 7% więcej skarg niż w roku wcześniejszym. Na co najczęściej skarżą się kierowcy?
Wiele z tych skarg dotyczyło jeszcze sytuacji, gdy polisa OC była automatycznie wznawiana po roku, a więc tzw. podwójnego OC. Przypomnijmy, że od 11 lutego 2012 obowiązuje nowelizacja ustawy o obowiązkowych ubezpieczeniach, która likwiduje ten problem. Obecnie właściciel samochodu może w każdej chwili wypowiedzieć umowę OC, jeśli zapomniał tego zrobić, a ubezpieczył się w innym towarzystwie. Ponad to polisa OC nie jest automatycznie przedłużana po sprzedaży samochodu.
Znowelizowane przepisy zniosły również drugi rodzaj problemów, na jaki narzekają kierowcy na linii właściciel auta a ubezpieczyciel. Chodziło mianowicie o problemy z odzyskaniem niewykorzystanej składki po zbycie się samochodu. Obecnie towarzystwa ubezpieczeniowe są zobowiązani do zwrotu niewykorzystanej części składki za każdy dzień, a nie, jak było dotychczas, za pełny miesiąc. Również ta zasada obowiązuje ubezpieczenia wykupione po 11 lutym 2012 roku.
Standardowo już duża część skarg dotyczy wypłaty odszkodowań, a konkretnie odmowy wypłaty całości lub części odszkodowania, a także wypłaty zaniżonych odszkodowań, z których potrącono koszty ze względu na zużyci samochodu, jego części itp.
Oblicz online nową składkę OC/AC i skorzystaj z urodzinowej obniżki cen w Link4!
Kierowcy narzekają również na wysokość składek, zwłaszcza gdy kierowca kontynuował umowę z danym towarzystwem ubezpieczeniowy.
Rzecznik Ubezpieczonych to instytucja, która reprezentuje interesy ubezpieczanych i ubezpieczających, uposażonych i uprawnionych z tytułu ubezpieczenia wobec towarzystw i funduszy emerytalnych. Do Rzecznika Ubezpieczonych można zgłosić skargi z zakresu ubezpieczeń gospodarczych. Zazwyczaj najliczniejsza grupa zgłaszanych skarg to skargi na ubezpieczenia komunikacyjne.